پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261925
مشکل اساسي زعفران کاران شهرستان فارسان نبود صنايع تبديلي و تکميلي
تاریخ انتشار : 1402/08/10 12:28:07
نمایش : 471
رئيس جهاد کشاورزي شهرستان فارسان گفت: مشکل اساسي زعفران کاران شهرستان فارسان نبود صنايع تبديلي و تکميلي مي‌باشد. زعفران شهرستان به استان‌هايي مثل خراسان رضوي ارسال مي‌گردد و در نتيجه با برند آن استان روانه بازار مصرف مي‌گردد.
شيرزاد کرمي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار با اعلام خبر برداشت ۲۵۰ کيلو گرم زعفران از مزارع شهرستان فارسان گفت: ۱۰۷ هکتار از اراضي زراعي اين شهرستان زير کشت گياهان دارويي مي‌باشد که از اين مقدار ۵۰ هکتار آن به کشت زعفران اختصاص‌يافته است که با توجه به ميانگين عملکرد ۵ کيلوگرم زعفران در هر هکتار پيش‌بيني مي‌شود ۲۵۰ کيلوگرم زعفران خشک از اين سطح برداشت گردد.
 
وي يادآور شد: مشکل اساسي زعفران کاران اين شهرستان نبود صنايع تبديلي و تکميلي مي‌باشد که زعفران شهرستان به استان‌هايي مثل خراسان رضوي ارسال مي‌گردد و در نتيجه با برند آن استان روانه بازار مصرف مي‌گردد.
 
اماني مسئول اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي اين شهرستان در همين راستا گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب شهرستان فارسان و همچنين ميزان ارتفاع از سطح دريا ازجمله موارد مؤثر در کشت مطلوب زعفران در اين شهرستان مي‌باشد که باعث شده زعفران اين شهرستان از لحاظ کيفيت، در سطح بالايي قرار گيرد.
 
گفتني است؛ شهرستان فارسان جز شهرستان‌هاي پيشرو در کشت زعفران مي‌باشد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html